Of je nou een koffiezaak, een restaurant of een delicatessenwinkel hebt, het gaat erom dat je kwaliteit levert en dat je zo nu en dan een stapje extra zet om je klanten te verwennen. Een positieve ervaring zorgt ervoor dat een klant sneller geneigd is terug te komen in de zaak. Elke investering die je doet om de klant tevreden te stellen, is een investering in toekomstige omzet. Het kan daarbij geen kwaad om af en toe eens een cadeautje aan je klanten te geven. Maar wat? Doe hier inspiratie op en verras je klanten met een leuk extraatje!
Een smakelijke verrassing
Het bieden van culinaire verrassingen is binnen de horecabranche niet ongewoon. Waarom zou je die lijn niet doortrekken in jouw relatiegeschenken? Als een klant bij jou heeft genoten, gun hem of haar dan ook een momentje van genieten thuis, door iets lekkers mee te geven. Een leuk idee is het weggeven van stroopwafels met logo van jouw bedrijf op het blikje. De heerlijke stroopwafels van Daelmans zijn een ware traktatie voor velen en het voordeel is dat ze maandenlang houdbaar zijn, dus zeer geschikt om als relatiegeschenk op voorraad te houden.
Uniek product
Het succes van een relatiegeschenk schuilt vaak vooral in de originaliteit ervan. Met de hierboven gegeven suggestie heb je een uniek product in handen, want Daelmans maakt gebruik van een geheim familierecept dat door de jaren heen steeds hetzelfde bleef. Op www.stroopwafels.com kun je hierover meer lezen en vind je ook de informatie met betrekking tot het personaliseren van het blikje. Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden in dezelfde categorie. Wat dacht je bijvoorbeeld van een doosje theezakjes in jouw huisstijl? Je kunt bij diverse leveranciers van relatiegeschenken zo’n gepersonaliseerd theedoosje verkrijgen.
Net dat beetje extra
Relatiegeschenken hoeven niet altijd cadeaus te zijn die de klant meeneemt naar huis. Het kan ook nog simpeler. Wat dacht je bijvoorbeeld van bonbons met jouw logo erop om te serveren bij een kop koffie of thee? Ga eens in gesprek met een plaatselijke bonbonmaker om de mogelijkheden te verkennen. Het geeft jouw bedrijf net dat beetje extra, wanneer je met gepaste trots zo’n verrukkelijke bonbon uit eigen collectie kunt presenteren. Bovendien zijn dergelijke opties vaak verrassend voordelig te realiseren. Dat is dus typisch een geval van kleine moeite, groot plezier. Je klanten zullen het beslist zeer waarderen.